Szkoła

E - dziennik (kliknij, aby się zalogować)

Jednym z najbardziej widocznych zjawisk w ostatnich latach wśród uczniów jest duża eskalacja zachowań nasyconych agresją. Z uwagi na natężenie tego zjawiska postanowiliśmy stworzyć program, którego celem byłoby zminimalizowanie  przyczyn agresji i przemocy, a także wskazania właściwych wyborów życiowych, alternatywnych form spędzania czasu wolnego. Staramy się  wzmacniać kształtować prawidłowe więzi międzyludzkie, między rodzicami i dziećmi, między wychowawcami i wychowankami, między nauczycielami i uczniami oraz między rówieśnikami.

Statut szkoły:

(zobacz)

 

 Koncepcja Pracy Szkoły:

 (zobacz)

- Jeszcze trochę, nie idźmy jeszcze do domu – prosił swą mamę mały chłopiec zaabsorbowany zajęciami w jednej z sal szkoły podczas Dnia Otwartych Drzwi w Siódemce.

    Malcowi nie ma się co dziwić. W Siódemce tego dnia zorganizowano prawdziwą „przedmiotową wędrówkę”. Dzieci spędziły czas na mądrej zabawie (przyszli uczniowie mieli okazję wziąć udział w eksperymentach z dziedziny fizyki i chemii, koncertować wraz ze szkolnym zespołem wokalno – instrumentalnym Wiolinek złożonym z uczniów, rodziców, dziadków i nauczycieli, uczestniczyć w lekcji tańca średniowiecznego, rozwiązać kilka komputerowych łamigłówek, spojrzeć przez mikroskop na rozwielitkę czy pantofelka i zmierzyć się z przyrodniczymi zagadkami, pomówić po angielsku i oczywiście: popisać, poczytać, porysować, pośpiewać i wziąć udział w grach i zabawach w sali gimnastycznej (po raz ostatni - jeszcze tej starej). Wszystkie zajęcia prowadzone były pod kierunkiem starszych uczniów Siódemki. Rodzice natomiast mieli okazję obserwacji swoich pociech w „zasymulowanej sytuacji szkolnej” oraz do rozmowy z nauczycielami i dyrekcją. A rozmawiać jest o czym – wszak chodzi o nasze dzieci – czy jest w życiu coś ważniejszego? Dlatego też dziecięce zabawy trwały, a „dorosłe rozmowy” toczyły się do późnych godzin wieczornych.

Podkategorie